Tuesday, April 27, 2021

禾場國際芳療學苑 初階心得分享


由於前陣子開始生活壓力較大,所以希望能找到一些幫助自己放鬆的管道,一次逛街,發現自己每次在經過MUJI的店鋪時,都會特別停下腳步,在水霧機的區域嗅吸,才意識到原來自己特別喜歡精油在空間裡散開的感動,特別是柑橘類的香氣總是能使我駐足。

    於是乎,我詢問了從事芳療師職業的朋友,是否有推薦的芳療學習教室,而他也不藏私的和我分享了「禾場國際芳療學院」,我有點詫異,因為禾場並不是他執業的地點,他笑了笑跟我說道:作為專業人士,他認為禾場很適合像我這樣起因為好奇與興趣的人,這邊可以給我這樣初學者一個良好的基礎,於是乎我就這樣踏上了自己芳療的旅程。老實說,一開始報名課程就要我直接匯款,並且拒絕現場收費的模式讓我有點懷疑是否遇上了專業的詐騙集團,出於對朋友的信任以及禾場多年的招牌,我把之前辛苦打工賺到的錢匯了過去,現在看來,我還真該感謝自己當時的勇氣,幫助我開啟人生中一扇嶄新的大門而現在的我初階畢業,想告訴那些喜歡精油卻還在猶豫的你,我的芳療之旅相信還會繼續持續好一段時間。

    禾場國際芳療學院所提供的環境舒適、班級人數剛好,給了我們一個很好的學習環境,師資群足夠專業,能夠同時很好的照顧到每一個人,而同學們的數量也剛好能讓我們互相分享、交換學習的心得,卻又不顯得冗長而擁擠,此外,課程的緊湊度、難易度都能夠幫助我們輕鬆上手,其中穿插的客種聞香教學、DIY實作以及由淺入深的嗅覺訓練小遊戲,都讓課程精彩豐富,毫無冷場,此外終身的售後服務也令人驚艷,雖然還未曾有幸參與香氣發表,不過能夠肯定的是,那絕對會是幫助芳療師群體未來持續成長最好的平台。

    誠如前述,在沒有接觸芳療課程之前,我未曾想過除了柑橘類的精油,我還會對其它的味道如此著迷,精油的世界如此華麗,在這裡,人人都是追求個別幸福極致的格拉茲(註:《香水》男主角),課程中所借用的精油教學盒,開啟了我對於精油學習的大門,每一種味道有的熟悉、有的遙遠,熟悉的會喚醒存於過往的記憶,可能是襁褓中母愛安全又溫暖的記憶、也許是孩提時奔馳於草地上的肆無忌憚,又或者是其他快樂的、幸福的、傷心的……各種人生的滋味,其實要讓我從這些味道裡面選擇印象深刻的實在太難,因為誠如每一個人有自己的故事,每一個記憶不論悲喜,都是人生的拼圖,我願相信在精油的世界中沒有一種能夠被討厭的味道。對我來說,依蘭是一種孩提的味道,只是有好長一段時間不曾再聞過,也就慢慢的被淡忘,在芳療的學習中,陡然聞到,讓我一瞬間的回憶湧上,好像那個單純天真的自己回到身旁,無憂的望著現在的自己,臉上的笑容在小小的肉團間綻放,對於現狀的難過與壓力也得到了釋放,這是我的故事…它還在持續,而你是否也準備好,推開這扇精油的大門,開始旅行?

    Since I started to live under pressure a while ago, I hope to find some channels to help me relax. Once I go shopping, I find that every time I pass by MUJI’s store, I will stop and sniff in the area of ​​the water mist machine. Realizing that I really like the spread of essential oils in the space, especially the citrus fragrance always makes me stop.

    Since then, I asked a friend who is an aroma therapist if there is a recommended aromatherapy learning classroom, and he shared the "Hechang International Aromatherapy Academy" with me without hiding himself. I was a little surprised because Hechang is not Where he practiced, he smiled and said to me: As a professional, he thinks the field is very suitable for people who are curious and interested like me. This place can give me a good foundation for beginners like me, so I just So embarked on his own aromatherapy journey. To be honest, at the beginning of the course registration, I had to send money directly, and the refusal of on-site charging made me a little doubtful whether I encountered a professional fraud group. Out of trust in my friends and the signboard of the field for many years, I worked hard to earn money. The money I arrived was transferred in the past. Now it seems that I should really thank myself for my courage at the time and help me open a new door in my life. Now I graduated from the beginning, I want to tell you who like essential oils but are still hesitating. , I believe that my aromatherapy journey will continue for a long time.

    The comfortable environment provided by Hechang International Aromatherapy College and the number of classes are just right, giving us a good learning environment. The teachers are professional enough to take care of everyone at the same time, and the number of students is just enough for us. Sharing and exchanging learning experiences, but not long and crowded. In addition, the compactness and difficulty of the courses can help us easily get started, interspersed with guest smelling teaching, DIY practice, and the sense of smell from shallow to deep. The training games make the courses exciting and rich, and there is no cold field. In addition, the lifelong after-sales service is also amazing. Although I have not had the honor to participate in the aroma release, it is certain that it will definitely help the aroma therapist group continue in the future. The best platform for growth.

    As mentioned above, I never thought that apart from citrus essential oils, I would be so fascinated by other flavors. The world of essential oils is so gorgeous. Here, everyone is pursuing individual happiness. Here (note: "Perfume" actor), the essential oil teaching box borrowed in the course opened the door for me to learn about essential oils. Every taste is familiar and some distant, and the familiar will awaken the memories stored in the past. It may be the safe and warm memory of the baby’s mother’s love, maybe the unscrupulous running on the grass when I was a child, or other happy, happy, sad... all kinds of tastes of life, in fact, let me choose from these tastes It is too difficult to be impressed, because just as everyone has their own story, every memory, regardless of sorrow and joy, is a puzzle of life. I would like to believe that in the world of essential oils, there is no taste that can be hated. To me, ylang-ylang is a kind of childhood taste, but I haven’t smelled it again for a long time, and then it is slowly forgotten. In the study of aromatherapy, I suddenly smelled it, which made me remember for a moment. , It seems that the innocent and innocent self returned to her side, looking at her present without any worries, the smile on her face bloomed among the small fleshy masses, and the sadness and pressure on the status quo were also released. This is my story. …It is still going on, and are you ready to open the door of this essential oil and start traveling?

 

 

    禾場國際芳療學院所提供的環境舒適、班級人數剛好,給了我們一個很好的學習環境,師資群足夠專業,能夠同時很好的照顧到每一個人,而同學們的數量也剛好能讓我們互相分享、交換學習的心得,卻又不顯得冗長而擁擠,此外,課程的緊湊度、難易度都能夠幫助我們輕鬆上手,其中穿插的客種聞香教學、DIY實作以及由淺入深的嗅覺訓練小遊戲,都讓課程精彩豐富,毫無冷場,此外終身的售後服務也令人驚艷,雖然還未曾有幸參與香氣發表,不過能夠肯定的是,那絕對會是幫助芳療師群體未來持續成長最好的平台。

    誠如前述,在沒有接觸芳療課程之前,我未曾想過除了柑橘類的精油,我還會對其它的味道如此著迷,精油的世界如此華麗,在這裡,人人都是追求個別幸福極致的格拉茲(註:《香水》男主角),課程中所借用的精油教學盒,開啟了我對於精油學習的大門,每一種味道有的熟悉、有的遙遠,熟悉的會喚醒存於過往的記憶,可能是襁褓中母愛安全又溫暖的記憶、也許是孩提時奔馳於草地上的肆無忌憚,又或者是其他快樂的、幸福的、傷心的……各種人生的滋味,其實要讓我從這些味道裡面選擇印象深刻的實在太難,因為誠如每一個人有自己的故事,每一個記憶不論悲喜,都是人生的拼圖,我願相信在精油的世界中沒有一種能夠被討厭的味道。對我來說,依蘭是一種孩提的味道,只是有好長一段時間不曾再聞過,也就慢慢的被淡忘,在芳療的學習中,陡然聞到,讓我一瞬間的回憶湧上,好像那個單純天真的自己回到身旁,無憂的望著現在的自己,臉上的笑容在小小的肉團間綻放,對於現狀的難過與壓力也得到了釋放,這是我的故事…它還在持續,而你是否也準備好,推開這扇精油的大門,開始旅行?

 

 

No comments:

Post a Comment